Donderdag 18 juni - Reisverslag uit Foz de Alge, Portugal van Klaas Bisschop - WaarBenJij.nu Donderdag 18 juni - Reisverslag uit Foz de Alge, Portugal van Klaas Bisschop - WaarBenJij.nu

Donderdag 18 juni

Door: Klaas

Blijf op de hoogte en volg Klaas

24 Juni 2015 | Portugal, Foz de Alge

Donderdag 18 juni

We hebben om 11:00 uur de kamer verlaten en vertrekken vanavond pas laat naar Curitiba. We kunnen onze bagage veilig bij de receptie in hotel laten en net zo lang blijven als we willen. We maken er een ‘balansdag’ van. Geen activiteiten op het programma, gewoon wat rond scharrelen in en om het hotel en doen wat in je opkomt. We hebben slechts één deadline: op tijd zijn voor de bus van 21:30.

Ik installeer mij met mijn notebook in het ‘cybercafe’ van het hotel, vlak bij het modem en Anneke gaat wandelen. Als zij later in de middag terug komt, ik ben net klaar met het bijwerken van ons reisverslag en het op internet zetten van foto’s en filmpjes, blijkt ze naar de kapper te zijn geweest. Die kwam ze tegen tijdens haar wandeling die naar een shopping mall leidde. Daar viel het haar op hoeveel getallen er in de winkel op de prijskaartjes stonden: R$ 199,00 / 3 x R$ 70,00 / 6 x R$ 35,00. In Brazilië kan je schoenen, jurken, T-shirts zelfs theedoeken kopen op afbetaling.

We arriveren ruim op tijd op de rodoviaria en de bus vertrekt keurig op tijd. Met halverwege de nacht een onderbreking bij een food court, slapen we, in de comfortabele stoelen, die flink ver achterover kunnen, het grootste deel van de reis. Dat is natuurlijk ook de bedoeling, van ons en van de busmaatschappij.

Klaas

Vanuit onze basis in Pontalina (Goias, Centraal Brazilië), gaan wij in alle windrichtingen uitwaaieren. Op de planning staat onder meer: Iguacu, Pantanal, Amazone, Manaus, Belem, Sao Luis, Olinda/Recife, Salvador, Brasilia, Ouro Petro, Rio de Janeiro en Sao Paulo. Mantemos contato atraves de internet. Vou andado, ate logo! K&A

Actief sinds 29 Mei 2015