Maandag 20-7-2015 en dinsdag 21-7-2015 - Reisverslag uit Pontalina, Brazilië van Klaas Bisschop - WaarBenJij.nu Maandag 20-7-2015 en dinsdag 21-7-2015 - Reisverslag uit Pontalina, Brazilië van Klaas Bisschop - WaarBenJij.nu

Maandag 20-7-2015 en dinsdag 21-7-2015

Door: Klaas

Blijf op de hoogte en volg Klaas

01 Augustus 2015 | Brazilië, Pontalina

Maandag 20-7-2015 en dinsdag 21-7-2015

Twee luie dagen te Pontalina

We wassen wat kleren, hangen die aan de lijn, geven de planten water, halen boodschappen bij supermarkt Casula, broodjes bij de panaficadora Quitandela, koken zelf, wassen af, enzovoort.

Bij de supermarkt worden alle boodschappen bij de kassa, bijna per stuk, door een jongen in een plastic draagzakje gedaan. In mijn beste fantasie-Portugees bedank ik hem vriendelijk: ‘Muito obrigado para todo plastifizakadora. Hij kijkt mij verward aan.

En we plannen onze volgende reis. Woensdag vliegen we naar Salvador, 1800 kilometer naar het noorden. We hebben de tickets al besteld en het hostel gereserveerd. Daarna, 12 uur met de nachtbus, naar Recife en, vooral, Olinda, 800 kilometer verder naar het noorden. Tussendoor willen we een paar dagen aan een zonnig Braziliaans strand doorbrengen en tot slot naar Manaus, het hart van het Amazonegebied, 4.600 kilometer naar het westen.

We bekijken de aanvlieg- en aanrijroutes, de slimste transfers naar ons hostels, de dingen die we moeten bezichtigen en die we moeten overslaan, de betere en/of goedkopere restaurants. Op grond van de informatie uit de verschillende reisgidsen die we mee hebben maak ik vergelijkingen, probeer het belang van de verschillen en overeenkomsten in te schatten, speur op internet naar meer achtergrondinformatie over de plaatsen waar we heen gaan, over de prijzen en klantwaarderingen van de hostels die wij selecteren, enzovoort. Het is een hele studie waar ik veel plezier aan beleef. Dank zij al mijn voorbereiding heb ik sterk het gevoel te weten waar ik moet zijn, welke musea en gebouwen in dit kader ‘verplicht’ zijn en welke niet.

• 01 Augustus 2015 - 21:39

Douwina Bisschop:

Hoi fijn weer iets te horen Moet wel lachen om de vliegreis wel bijzonder .Maar het werd wel een lange reis .jullie maken dan wel een grote reis maar om het op die manier nog wat langer te maken hoeft voor jullie ook niet denk ik . Geniet verder en nog een paar weken en jullie hebben er een mooie tijd van gemaakt gr pa en ma.

Klaas

Vanuit onze basis in Pontalina (Goias, Centraal Brazilië), gaan wij in alle windrichtingen uitwaaieren. Op de planning staat onder meer: Iguacu, Pantanal, Amazone, Manaus, Belem, Sao Luis, Olinda/Recife, Salvador, Brasilia, Ouro Petro, Rio de Janeiro en Sao Paulo. Mantemos contato atraves de internet. Vou andado, ate logo! K&A

Actief sinds 29 Mei 2015