Woensdag 17 juni - Reisverslag uit Foz de Alge, Portugal van Klaas Bisschop - WaarBenJij.nu Woensdag 17 juni - Reisverslag uit Foz de Alge, Portugal van Klaas Bisschop - WaarBenJij.nu

Woensdag 17 juni

Door: Klaas

Blijf op de hoogte en volg Klaas

20 Juni 2015 | Portugal, Foz de Alge

Woensdag 17 juni

Na het ontbijt gaan we eerst, met de informatie uit onze reisgidsen en van internet, de bustickets regelen op de rodoviaria van Foz, zes kilometer buiten de stad. We willen morgenavond om 21:30 vertrekken, rijden dus ’s nachts, en komen dan ongeveer om 07:00 uur aan in Curitiba. Weer krijgen we hulp van een vriendelijke mevrouw als wij bij de halte op de bus staan te wachten. Zij wil weten welke nationaliteit wij hebben en vertelt dat zij zelf half Pools en half Italiaans is. Zij blijkt op de rodoviaria te werken en leert ons dat we bij de overstap in de busterminal niet opnieuw hoeven te betalen. Het idee is dat iedereen die zich op de terminal bevindt met de bus gekomen is en dus al voor zijn rit betaald heeft. Voor de lunch kopen we een zakje met bagels bij een straatventer.

Met onze nachtbustickets op zak gaan we terug richting Foz en meteen door naar het ‘Parque das Aves’, een soort Avifauna vol exotische Braziliaanse vogels. Het is makkelijk om grappen te maken over wat er allemaal fout gaat in andere landen, maar de Brazilianen doen ook een aantal dingen opmerkelijk goed. In dit park, bijvoorbeeld, staan een aantal grote overkappingen die dienst doen als volières. Bezoekers kunnen via een ‘sluis’ naar binnen. Het een belevenis om tussen de vogels te door te kunnen lopen en ze dicht te kunnen naderen. Ze zijn niet schuw en best groot, soms raken ze je zelfs als ze langs komen vliegen. We brengen de rest van de middag door met het bekijken, fotograferen en filmen van de dieren. De schaduwen worden al weer lang als we het park verlaten, op weg naar de bushalte en realiseren ons dat we vergeten zijn de bagels op te eten.

We laten ons door ‘onze’ Bus 120 in het centrum, een paar haltes voorbij onze pousada, afzetten om wat te eten. Morgen wordt een rustige dag zonder uitstapjes. Belangrijk is dat we op tijd bij de rodoviaria zijn, die route kennen we inmiddels, verder zien we wel.

  • 20 Juni 2015 - 09:29

    Douwina Bisschop:

    hallo opa klaas en anneke ik ben bij oma wina ik ben daar aan het logeren ik heb de foto s al bekeken ze zijn erg leuk. ik heb me nieuwe school geprobeert en dat was natuurlijk ook leuk hoe is het met jullie in brazilie? heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel groeten van Simmer. hier komt oma nog even. Hoi hier ben ik dan alles goed hier en ik merk bij jullie ook . Verder
    mooie foto s en het is volgens mij een prachtig land . Met grote variatie geniet verder en tot de volgende keer gr pa en ma.

  • 20 Juni 2015 - 18:53

    Ade:

    Ha Klaas en Anneke,

    Wat een bijzondere vogels!
    Wij zijn op Bali eens in zo'n vogelpark geweest!
    Maar "van der Valk " was daar niet.

    Is het nu wat warmer?
    Het is hier ook koud en miezerig hoor.

    Xxxxade en George


  • 21 Juni 2015 - 12:18

    Marijke:

    Klaas ben jij een keer s,nachts gebeld door een vrouw die jouw nummer had gekregen van een vriendin en die Marianne zocht? Dat was mijn vriendin Ans, zij wilde het nummer van Marianne maar waarom ik per ongeluk jouw nummer heb gegeven weet ik echt niet. Ans belde mij dat ik haar een verkeerd nummer had gegeven want ze had een Bisschop aan de tel gehad. Ha ha en bij jou viel niet het kwartje.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Klaas

Vanuit onze basis in Pontalina (Goias, Centraal Brazilië), gaan wij in alle windrichtingen uitwaaieren. Op de planning staat onder meer: Iguacu, Pantanal, Amazone, Manaus, Belem, Sao Luis, Olinda/Recife, Salvador, Brasilia, Ouro Petro, Rio de Janeiro en Sao Paulo. Mantemos contato atraves de internet. Vou andado, ate logo! K&A

Actief sinds 29 Mei 2015
Verslag gelezen: 155
Totaal aantal bezoekers 17716

Voorgaande reizen:

05 Juni 2015 - 01 September 2015

Drie maanden Brazilie

Landen bezocht: