Vrijdag 3-7-2015 - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Klaas Bisschop - WaarBenJij.nu Vrijdag 3-7-2015 - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Klaas Bisschop - WaarBenJij.nu

Vrijdag 3-7-2015

Door: Klaas

Blijf op de hoogte en volg Klaas

10 Juli 2015 | Brazilië, Rio de Janeiro

Vrijdag 3-7-2015

We zijn vroeg op om naar de ‘Pao de Acucar’, de Suikerbroodberg te gaan.
Het is koel en heiig weer, lekker om te lopen, maar minder voor het uitzicht. De kabelbaan brengt ons in twee etappes naar boven. Van de top van de berg, op 400 meter, kijken we neer op de gieren en de vliegtuigen die afdalen naar het kleine vliegveld. Ver in het westen zien we ‘Cristo Redentor’, Christus de Verlosser, op zijn berg staan.

Op weg naar de ‘Elevador do Morro do Cantagalo’ de lift van de favela Cantagalo, besluiten we terug te gaan naar het hostel. We maken er een rustige middag van, wat eigenlijk wel lekker is na al het lopen en zoeken, de vele mensen, het verkeer, de geluiden, de geuren, kortom alle indrukken.

Het plan om naar Ouro Preto te gaan komt op losse schroeven te staan. Ouro Preto is een kleine stad, vergelijkbaar met Paraty, maar dan helemaal aan het andere eind van de goudroute. Het is per bus bereikbaar, een rit van 7 uur.
Het probleem is dat we vandaar door willen reizen naar Goiania/Pontalina, maar er is geen rechtstreekse verbinding. Alle routes lopen via Rio of Sao Paulo. Dat kost veel tijd (25 uur) en geld (R$ 200,- tot R$ 400,-). We overwegen daarom van hier terug te vliegen naar Goiania/Pontalina en een nieuw plan te maken.

• 10 Juli 2015 - 22:05

Alice:

Ja, wat is wijsheid?
    En ik ben reuze benieuwd wat jullie hebben gedaan.

• 10 Juli 2015 - 22:18

Douwina Bisschop:

Hoi Je bent ook een grappenmaker ben net klaar met mijn r.eactie is er weer een nieuwe. Ik hou het nu kort Jammer dat jullie planning niet doorkan gaan hoort er ook bij moet je maar denken. dan maar op een andere manier .gr ma en pa

Klaas

Vanuit onze basis in Pontalina (Goias, Centraal Brazilië), gaan wij in alle windrichtingen uitwaaieren. Op de planning staat onder meer: Iguacu, Pantanal, Amazone, Manaus, Belem, Sao Luis, Olinda/Recife, Salvador, Brasilia, Ouro Petro, Rio de Janeiro en Sao Paulo. Mantemos contato atraves de internet. Vou andado, ate logo! K&A

Actief sinds 29 Mei 2015